24 February 2011

Viena


Viena | Austria


Un oras elegant, capitala mea preferata. 

Am trecut de multe ori prin Viena deoarece cred ca este un oras foarte potrivit unde sa raman peste noapte, atunci cand sunt cu masina si vreau sa ajung in partea vestica a Europei. Evit Budapesta. De aceasta data am fost in Viena si am ramas acolo pentru cinci zile. Am fost in luna august, vremea a fost buna, dar putin cam frig fata de cum ne asteptam. Atunci am zburat cu Sky Europe iar biletele au fost foarte ieftine deoarece le-am cumparat din timp. Cand am aterizat am luat din aeroport trenul de viteza CAT, care ajunge in centru in 16 minute. Un bilet era undeva la 10 Euro doar dus sau 19 Euro dus- intors. La statia de metrou Landstraße (Wiena Mitte) se lucra si a fost destul de greu sa tragem in sus si-n jos de bagaje, pe scari. 

La Westbahnhof ne-am cumparat Viena Card de la un centru de informatii, 18 Euro pentru 72 de ore, care oferea  transport in comun gratuit, reduceri la diferite muzee, teatre, concerte, magazine etc. O calatorie cu U-Bahnul costa cam 2,8 Euro iar cu tramvaiul 2,2 Euro pentru o ora si jumatete sau doua ore, nu mai tin minte exact dar era scump. Este incredibil cum poate sa fie organizat transportul. Noi am mers mai mult cu U-Bahnul dar si cu tramvaiul. La U-Bahn statiile sunt in culorile liniilor, pentru o orientare mai usoara a oamenilor. Fata de metroul nostru unde scria cate minute au trecut de cand a plecat (ma refer in 2008), la ei se afisa cate minute mai erau pana veneau urmatoarele doua, evident.

Tot in privinta preturilor imi mai amintesc ca am dat 7 Euro  pentru a urca in turnul sudic din Stephansdom, cel acoperit. In perioada aceea in care am fost, la palatul Hofburg se organiza expozitia "Tutankhamon si lumea faraonilor", unde am platit 15,5 Euro ca studenti iar ca adulti costa 18 Euro. Mi-a placut foarte mult. Cand am vizitat palatul Schönbrunn am fost si la Zoo, Desert House si Palm House. Am fost intr-o zi de duminica, deoarece  duminica este inchis aproape tot in Viena, iar pentru Schönbrunn ai nevoie de aproape o zi. 

Am fost si in Prater unde raidurile erau cam 2-3 Euro. Este nebunie acolo dar si mai mare nebunie este in magazine, unde evident intra in discutie Mariahilferstraße. In Viena magazinele se inchid la ore diferite, in functie de zile.

La intoarcere am avut ocazia sa vedem din avion, un apus superb. A fost o excursie extrem de frumoasa iar Viena este un oras superb, pe care cred ca as putea sa-l vizitez la nesfarsit.



 Parlamentul


  Desert House


Zoo


Experienta Viena ma duce cu gandul la: eleganta, spatiu, cultura, Stephansdom, Schönbrunn, Mariahilferstraße.

Transport: Sky Europe | 90 Euro/ persoana;

Cazare: Pension Madara 2 2* |  64 Euro / seara / camera + mic dejun;


Ce am vizitat:
Catedrala Sf. Stefan, Palatul Hofburg, expozitia "Tutankhamon si lumea faraonilor", Palatul Schönbrunn, Prater.

+ transportul in comun, parcurile, oamenii, mancarea (snitel vienez), cultura, arhitectura, activitati, limba, duminica, distanta mica pana in Romania;
- aglomeratia din weekend.

Revenire: Da 

Nota 10


No comments:

Post a Comment