3 February 2011

Venetia

Venetia | Italia


Mereu mi-am dorit sa vad Coasta de Azur, Turnul Eiffel si Venetia. Am avut aceasta posibilitate, de a mi se indeplini dorintele, in anii 2003 si 2004. Insa pot sa spun ca imi este foarte clar, ca modul in care eu percep orice destinatie este puternic influentat de persoana/ persoanele care ma insotesc. Din acest motiv, Venetia pe care am vazut-o in 2003 a fost diferita de cea din 2008, care mi s-a potrivit mai bine. Totusi, Venetia pentru mine este tot Venetia, un oras la care am visat mereu, incredibil, diferit, un oras pe placul meu.

Excursia a avut loc la inceputul lunii martie, cand vremea era inca destul de urata, ceea ce m-a bucurat foarte mult pentru ca nu era deloc aglomeratie. La momentul respectiv am zburat cu My Air iar biletul pentru o persoana a fost undeva la 130 de Euro. Am aterizat tarziu in Treviso, pe la 21:00 si am luat un autobuz spre gara din Venetia. Asa cum este cam in orice oras, zona garii este putin infricosatoare. In Italia aflandu-ne, tarziu fiind, ploand si numai italieni  dubiosi bantuind strazile, care pentru mine reprezinta toate formele de nesiguranta posibile, am cautat in cea mai mare viteza un vaporetto ca sa ajungem...undeva in centru. Cand am ajuns, a trebuit sa intram in labirint. Din nou intuneric, italieni dubiosi, ploaie, strazi incredibil de inguste etc. In urmatoarele zile ne-am obisnuit cu acea atmosfera, dar am si inceput sa cunoastem foarte bine labirintul.

Mi-am dorit un hotel langa apa, care sa nu fie foarte scump si sa fie cat mai in centru. Am ales hotel Alla Fava, de trei stele. A fost cam 90 de Euro pe seara, cu mic dejun continental. Mi-a placut foarte mult ca locatie, insa si acum am imaginea camerei in minte, care era in panta. Ca aproape toate cladirile din Venetia, nici acest hotel nu se afla intr-o stare prea buna, ceea ce este evident, specific acestei destinatii. 

A fost foarte frumos sa ne plimbam cu gondola, iar in acelasi timp primeam si informatii interesante de la gondolierul, care mai si canta. Toate acestea pentru 80 Euro ( negociat). 

In final pot sa spun ca a fost o experienta de neuitat, un oras absolut superb care probabil o sa fie acoperit de apa, la un moment dat.





























Piata San Marco


Puntea Suspinelor



Magazin de pe Insula Murano



























Gondola





Palatul Dogilor - interior

 
Experienta Venetia ma duce cu gandul la: vis, apa, canale, gondola, murano, porumbei, frig.

Transport: My Air | 130 Euro/ persoana;

Cazare: Hotel Alla Fava 3* | 90 Euro/ seara / camera + mic dejun (continental);

Ce am vizitat: Piata San Marco: Basilica San Marco, Palatul Dogilor, podul Suspinelor; podul Rialto, insula Murano; spectacole in aer liber, multe stradute.

+ cladirile=opere de arta, faleza, vaportto, gondola;
- vremea, umezeala.

Revenire: Da

Nota 10 
 

No comments:

Post a Comment