15 October 2012

Paris

Paris | Franta

In aceasta excursie am calatorit cu trenul, plecand din Freiburg im Breisgau, cu destinatiile Praga, Berlin si Paris. Am mers cu InterRail folosind Global Pass pentru tineri cu varsta pana in 26 de ani, ce a costat 175 EUR/ pers. Costurile suplimentare vin pentru rezervari de locuri, care sunt obligatorii doar pentru anumite trenuri (cum ar fi TGV- Franta). In Cehia si in Germania ne-a costat rezervarea 4 EUR/ pers pe traseu, iar in Franta 13 EUR/ pers - TGV. Important este faptul ca nu se poate calatori cu InterRail in tara de resedinta, insa se ofera preturi speciale pentru transportul pana la granita.
Dupa aceasta experienta pot sa spun foarte clar ca trenurile din Germania sunt de exceptie. M-au impresionat prin sistemul lor de rezervare si de informare, punctualitatea, confortul oferit si viteza (Paris-Mannheim 300Km/h – viteza maxima, ICE - DB). In Cehia trenurile merg destul de incet, sunt zgomotoase, iar in interior seamana cu cele din Romania, dar sunt libere (sau cel putin asa am prins noi). Vestitul TGV a fost extreme de aglomerat, inghesuit si poate chiar vechi, dar foarte rapid. In continuare voi prezenta ceea ce am vizitat in aceste trei orase: Praga, Berlin si Paris.

Paris:
Este un oras imens, deosebit, a carui frumusete este stirbita de aglomeratia exagerata a turistilor si de prezenta in abundenta a oamenilor dubiosi.

Spre deosebire de celelalte doua orase pe care le-am vizitat in aceasta excursie, aici vremea s-a mai imbunatatit si am reusit sa simtitm si noi primavera cu adevarat.
Pentru transport am achizitionat un bilet normal in prima zi, care a costat 1,7 EUR/ calatorie, apoi am luat un abonament pentru 3 zile (Zone 1-3), 21 EUR/ pers. Este foarte convenabil sa vizitati Parisul pana impliniti varsta de 26 de ani, deoarece foarte multe obiective turistice (in afara de Turnul Eiffel- din ce am vizitat noi) sunt gratuite (in Palatul Versailles chiar si ghidul audio este gratuit).

Turnul Eiffel l-am vizitat seara si am platit 14 EUR/ pers pentru a urca pana in varf cu liftul. In perioada in care am fost, la inceputul lui aprilie - seara a functionat un singur lift, iar din aceasta cauza am asteptat aproximativ 2 ore. Insa asteptarea a meritat, deoarece am avut parte de o priveliste superba, la 280m deasupra pamantului.

Urmatoarea zi am vizitat Palatul Versailles. Aici exista doua puncte, unul de achizitionare a biletelor si unul de accest in cadrul palatului. Persoanele cu varsta pana in 26 de ani nu trebuie sa achizitioneze bilet, accesul fiind garantat doar pe baza buletinului. Noi nu am asteptat foarte mult la coada, deoarece am fost dimineata, insa dupa aproximativ 15 minute, aceasta devenise "interminabila".
In a treia zi am vizitat muzeul Louvre, tot dimineata. Si in acest caz, accesul se face pe baza buletinului, insa de aceasta data se percepe taxa pentru ghidul audio, care din cate imi amintesc se plateste doar cu cardul si a fost de 5 EUR/ pers. Noi am intrat prin Carrousel du Louvre si am asteptat foarte putin. Parerea mea este ca vizitarea Louvre-lui fara ghid audio nu are niciun sens, pentru ca acesta ofera atat detalii pentru majoritatea operelor de arta prezentate cat si sprijin in orientarea in cadrul muzeului, printr-o harta interactiva.

Fiind in perioada pastelui catolic, am avut sansa sa asistam la o slujba superba in catedrala Notre Dame, urmand ca in zilele urmatoare sa continuam sa vizitam orasul in ritm "turbo". :)

Experienta Paris ma duce cu gandul la: eleganta, aglomeratie, Tour Eiffel.

Transport: Tren: 175 EUR - Global Pass/ intreg traseul + Rezervari (4 EUR DE, 13 EUR FR):
  1. Freiburg im Breisgau - Karlsruhe - Nürnberg - Cheb - Praga; + 4 EUR (DE) Rezervare/ traseu/ pers.
  2. Praga - Berlin; + 4 EUR (DE) Rezervare/ traseu/ pers.
  3. Berlin - Frankfurt am Main - Karlsruhe - Paris; + 17 EUR (4 DE+13 FR) Rezervare/ traseu/ pers.
  4. Paris - Mannheim - Freiburg im Breisgau. + 13 EUR (FR) Rezervare/ traseu/ pers.
Cazare:
Hotel Beaugrenelle Tour Eiffel 3*|  98 EUR / seara / camera + mic dejun;

Ce am vizitat:
Tour Eiffel, Château de Versailles, Notre Dame de Paris, Jardin de Luxembourg, La Conciergerie, Les Invalides, Musée du Louvre, Sacre Coeur, Arc de Triomphe, Champs Elysee.

+ eleganta orasului, "Sakura", muzeul Louvre, Palatul Versailles;
- aglomeratie, hoti de buzunare, mancare.